توسکستان ، تماشایی ترین جاده جنگلی در گرگان

توسکستان ، تماشایی ترین جاده جنگلی در گرگان

توسکستان کجاست؟

توسکستان در بخش های شمال شرق البرز قرار دارد و به عنوان یک پارک جنگلی در حدفاصل شاهرود و گرگان شناخته می شود. رویایی بودن جاده را زمانی متوجه می شوید که بدانید در انتهای راه شیب جاده به قدری افزایش می یابد که حتی از ابرها هم بالاتر می رود؛ بنابراین بدون شک مهارت شما در رانندگی برای رفتن به این منطقه حرف اول را می زند.

وسعت جنگل توسکستان

پارک جنگلی هیرکانی که به تازگی به یکی از پارک های ملی کشور مبدل شده است 40 هزار هکتار وسعت دارد و جنگل توسکستان را به عنوان یکی از زیباترین بخش های ممکن در مجموعه خود قرار داده است. جاده جنگلی توسکستان به طول 35 کیلومتر یکی از خارق العاده ترین جاده های جنگلی محسوب می شود. این مسیر از روستای توسکاستان تا دشت سرعلی آباد به عنوان اولین روستای توریستی چهارباغ امتداد دارد.

آبشار توسکستان

آبشار توسکستان یکی دیگر از پدیده های طبیعی است که تقریبا 250 متر با جاده اصلی فاصله دارد و در 26 کیلومتری جنوب شرق گرگان واقع شده است. شما از ابتدای جاده جنگلی باید به فاصله 9 کیلومتر رانندگی کنید و بعد از آن دقایقی را به سمت بخش های داخلی جنگل پیاده روی نمایید تا به آبشار زیبای توسکستان برسید. دقت کنید که اطراف این آبشار حتی در روزهای گرم نیز به شدت سرد می شود.

بهترین زمان سفر به جنگل توسکستان

اگر می خواهید رویایی ترین لحظات را در این پارک جنگلی بگذرانید قطعا فصل پاییز بهترین زمان ممکن برای سفر به این منطقه خواهد بود. در این فصل درختان با رنگ های مختلف از سبز و زرد و قرمز و نارنجی در کنار برگ های خشکیده ای که در کف جنگل با جریان باد به این طرف و آن طرف رانده می شوند صحنه ای متفاوت را خلق می کند. در فصل پاییز دمای هوا کاملا مطلوب است و خبری از سرمای زیاد یا گرمای آزار دهنده نیست. علاوه بر این موارد، در اغلب ایام روز هوا ابری است و شما می توانید در انتهای جاده، خود را بر فراز ابرها ببینید. در این فصل میزان مسافرت به شمال کشور کاهش می یابد و شما می توانید با هزینه مناسب یک سفر بیادماندنی را تجربه کنید.

مسیرهای دسترسی به جنگل توسکستان

سه مسیر مختلف برای دسترسی به جنگل توسکستان وجود دارد که البته همه آن ها به روستای توسکاستان می رسند.
درواقع شما باید برای ورود به این پارک جنگلی از روستاهای ییلاقی منطقه بگذرید. مسیر اول و دوم که مربوط به جاده گرگان-شاهرود و بالعکس می شود تقریبا در 13 کیلومتری گرگان قرار دارد. شما باید مسیر این جاده را در پیش بگیرید تا به تابلوی جنگل توسکستان برسید. به دل جاده بزنید و از تماشای این همه زیبایی لذت ببرید. اگر هم می خواهید از سمت مشهد به این پارک جنگلی بروید باید مسیر جاده آسیایی را در پیش بگیرید.